torsdag 15 januari 2015

När alla känslor kom tillbaka på grund av en liten mening....

Idag tränade jag tillsammans med en gammal vän,  skönt ändå att få lite tid med någon eftersom att man oftast är så upptagen med allt annat.

Men en enda liten mening fick allt att komma tillbaka, hans sambo är gravid igen. Uppenbarligen behöver han bara vifta till med kalsongerna lite för att det ska ta sig och i juni väntas barn nummer 2 att komma.
Det är både glada och jobbiga känslor för naturligtvis är det roligt att dem ska ha ett barn till men samtidigt får det mig att känna mig misslyckad.
Jag sitter just nu utan jobb och har det inte så bra ekonomiskt, hittar jag inget jobb snart är det inte säkert att jag kan bo kvar. En ny hobby fick jag ge upp för att jag inte kan betala terminsavgiften och att det sedan är 8 månader som man har försökt bli gravid på hjälper inte mitt självförtroende speciellt mycket.

För inte så länge sedan blev jag öven kontaktad av en bekant som sa att hon hade svårt att bli gravid och frågade lite om hur jag gjorde och gick tillväga.
Jag svarade så gott jag kunde....självklart ska man dela med sig av sina erfarenheter.

Vid nyår fick jag reda på att denna människan nu är gravid och att hon sedan sagt att det bara tog 6 månader för dem att bli gravida.

Så nu är jag inne i bitterheten igen, nu ska jag återigen ta på min glada mask och lura allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar