fredag 22 augusti 2014

Om att "boka" sin egna son

Jag har nu lagt in planer och "bokat" min son fram till söndagen innan nyårsafton, det är skumt att ens behöva boka in men x-mannen har bett om framförhållning och det ska han få. Sen är det skönt att ha det bestämt innan så man slipper ta det  alldeles för tätt inpå...

X-mannen verkar inte ha några som helst problem med att jag har sonen mycket mer än vad han har, han verkar mycket nöjd med detta upplägget och jag må vara självisk men jag vill inte att sonen är för mycket hos sin pappa, lite elak också kanske. Jag känner bara oro när sonen är hos x-mannen, det är på grund av att x-mannen inte prioriterar sonen eller har ens basic kunskaperna som kommer av sig självt när man blir förälder.

Det här med att täcka över en lampa med en filt för att få ett mer dovt ljus i rummet är ju bara korkat på så många sätt och borde vara en självklar sak som man INTE gör. Men inte för min x-man.
Enligt honom är lampan inte så stark och den blir aldrig varm men vad händer om det blir fel på sladden, det kommer gnistor som sätter sig i filten. Röken sprider sig och sonen sover i sitt rum med dörren stängd......

jag kanske överdriver men sonen hinner dö innan hans pappa ens fattar vad som händer, jag känner inte att sonen är säker hos sin pappa. Där är det punkt, jag går hos socialrådgivaren varje vecka för att få prata om detta samt för att bygga upp tryggheten hos sonen så att hans och mitt förhållande blir så bra som det bara kan bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar