söndag 9 mars 2014

Krig

Sonen har nu helt plötsligt slutat tycka om bad och dusch, idag fick jag ta hjälp av mamma för att duscha sonen. Och han skrek, hon fick hålla och jag duschade av honom. Han ålade och gjorde motstånd tills vi fick hålla hårt i armarna för att få bort all tvål.

Jag blir så trött och ledsen på det här, med en gång gick tankarna till vad x-mannen sa om att han har slutat med pyjamas eftersom att sonen gör motstånd. Har han då slutat att tvätta barnet bara för att han gör motstånd?

När jag hämtade barnet idag så luktade gammal mat i lägenheten, x-mannen luktade svett och hans flickvän såg ut som att hon inte hade duschat på två veckor. När jag sedan skulle byta blöja på sonen hemma hos mamma så luktade han gammalt kiss och gubbsmuts, därav panikbadet.
Är han ens kapabel att ta hand om sin son?
Hur går jag tillväga här och hir fpr jag x-mannen att inse att vissa saker måste man göra för barn behöver regler och rutiner.
Kommer han att sluta med tandborstningen också om sonen gör motstånd där?

Jag tvångsbadade sonen men mig kommer han fortfarande till om det är något, han går gladeligen till min pojkvän vid alla tillfällen och så även till min mamma vid behov.
Hur gör jag om det faktiskt är så att han inte badas alls varannan vecka?
Hur gör jag för att säga vad jag tycker utan att återigen framstå som bitchen till x-fru och hur i helvete tänkte jag när jag gifte mig och fick barn med den här karln??

Jag blir så ledsen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar