tisdag 4 mars 2014

What goes around, comes around!

Jag kan lugnt och stilla luta mig tillbaka och bara titta på, den här karln håller på att gräva sin egna grop och jag behöver inte lyfta ett enda finger.

Igår efter jobbet ringer X-mannen, han har skadat ryggen och ville att jag skulle hämta sonen. När jag kommer upp hänger x-mannen över ett bord, hans vänner har ringt ambulansen och jag tar med mig sonen hem. Dem tror nu att det är ryggskott och x-mannen är återigen inlagd på sjukhus, sonen är alltså återigen hos mig.

Ingen kunde vara gladare över detta men jag tror att det här är början på slutet, han kommer snart att ge upp och jag vet att han kommer att tycka synd om sig själv. Tycka att han bara har otur i livet och gräva ner sig ytterligare, om han sen inte träffar sonen mer än varannan helg så kommer inte det heller att vara bra, det går bara mer och mer neråt för x-mannen och jag kan inte låta bli att tänka..............Karma is a bitch!

Man ska inte njuta av andras olycka men i det här fallet gör jag det, i alla fall inombords.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar