torsdag 13 mars 2014

Det bestäms och sen tas det tillbaka

Jag har aldrig nekat min x-man till att träffa sonen och jag tänker inte börja med det heller, det skulle i så fall krävas misskötsel och misshandel för att det ska hända.

Nu ville han träffa sonen idag men sonen är sjuk så jag sa att det var ok om han ville komma upp till mig och umgås med sonen lite. Det tackade han ja till.....3 timmar senare bokade han av. ..

Jag är helt med på att oväntade saker kan hända men det här är heller inget ovanligt, han brukar boka upp min tid för att sedan ändra sig i sista stund.
Det värsta är att jag inte kan säga nåt, allt som händer känner jag att jag får svälja och sätta på ett fake smile bara för att relationen ska vara så bra som möjligt för sonens skull.

Minsta lilla som jag motsätter mig startar krig och osämja så jag har bestämt mig för att svälja det mesta, en gräns har jag också men småsaker är onödigt att bråka om och jag orkar helt enkelt inte. Jag har inte energin som behövs för att orka med x-mannens idéer och idioti.

Jag orkar inte med hans negativitet och missunnsamhet,  han får bära den skiten själv.
Att jag sedan skriver av mig här gör att jag kan behålla lugnet. ....förhoppningsvis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar