torsdag 4 juli 2013

Det börjar kännas skumt...

Jag hjälper gärna till där jag kan och när det gäller min son skulle jag gå över lik för att rädda/hjälpa honom men just nu känns allt bara jobbigt.
Det är ju sagt att jag och X-mannen ska träffas med sonen en gång i veckan och det har fungerat helt ok det senaste...men nu börjar det kännas konstigt.

Vi har det senaste kunnat prata med varandra och det har varit fint nu då vi båda hade hittat nya "respektive" men då det sket sig med hans så har samtalen nu istället börjat hamna om oss och vad som gick fel och det får mig att känna mig illa till mods. Självklart fattar jag att han också behöver bearbeta allt, det gick ju ganska snabbt efter att vi bestämde oss för att skiljas men jag var ju redan färdig med min bearbetning.

Jag fick ta mig ur den själv och jag har god lust att låta X-mannen göra det också, det känns som att han söker medlidande och medhåll och möjligen en väg tillbaka. Den vägen känner jag igen, vi har ju gjort slut och blivit ihop igen innan.
Igår blev jag lite förbannad när jag tänkte på det, tror han verkligen att det finns en väg tillbaka? Tror han verkligen att saker skulle bli annorlunda och varför i helvete skulle jag vilja utsätta mig för uppbrott, flytt, bråk och gräl igen bara för att Make a point!?

Jag vill bara kunna ha en bra relation till honom eftersom att vi har barn ihop, han säger att han vill vara med sonen men jag undrar jag. Han ville inte ens vara pappaledig och hemma, aldrig följa med ut på äventyr och han skulle alltid ha med mig. Han ville aldrig hitta på något med mig utan det räckte med att jag satt i soffan och han vid datorn, instängda och låsta.
Kul liv.....

Den här gången vet jag vad jag vill och jag tycker att X-mannen gör sig patetisk när han småsmyger fram frågor om att jag kan vara med när saker ska köpas till sonens rum eller när det handlar om leksaker. I mitt huvud låter det som....jag vet inte vad han gillar, tänker inte ta reda på det heller och det är bättre om du är med för då slipper jag tänka!


Och inte att glömma.......Jag är bättre på att köpa saker till mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar