söndag 30 juni 2013

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra längre....

Hur jag än gör så känns det inte bra, sonen vill inte vara hos sin pappa och han protesterar högljutt. Hans pappa verkar mest tycka synd om sig själv och jag står nu i mitten av allt. D börjar bli mer och mer irriterad över X-mannen inte tar sitt ansvar och gör något och jag känner mig inte längre bekväm med att lämna sonen hos hans pappa.

Jag vill heller inte vara den som styr upp allt samtidigt som jag gärna vill vara med sonen så mycket jag bara kan, idag kändes det som att jag får ta över även om vi var hos X-mannen. Det är en tunn gräns och jag vet att X-mannen mer än gärna slipper ta tag i saker. Han har fortfarande inte gjort något med sonens rum, det ekar där inne. Frågan är om han nånsin kommer att göra något eller om han kommer försöka få mig till att göra det, det känns som att jag återigen måste vara med för att något ska hända och jag vill vara där för sonen men inte för X-mannen. Man kan ju tycka att han borde förstå vad det är han måste göra men det verkar som att han är för upptagen med sig själv. Jag kan inte säga något heller för han lyssnar inte, återigen en tunn gräns och jag vill inte ha något bråk. Så hur göra!??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar