tisdag 15 december 2015

Steg 28

Min syster går mig verkligen på nerverna, förra veckan var en riktigt dålig vecka för mig.
Kände mig ledsen, frustrerad och hormonell. Att sonen sedan var extra grinig och gnällig gjorde inte saken bättre, det kändes som att vi bara var sura och arga och bestraffade. Vi skulle åkt och träffat tomten men det blev inställt och istället tog sambon med sig sonen ut en stund för att jag skulle få vara själv, tänkte att söndagen skulle bli bättre men icke.

Det slutade med att jag var energilös, ledsen och sur. Att min ena syster sedan tyckte att jag skulle vara tacksam för att sonen är så snäll som han är gjorde inte saken bättre samt att hon predikade högt och tydligt att hon minsann hjälpte till med jultraditionerna. Jag som aldrig missat detta gjorde det nu på grund av trötthet, stress och annat får alltså skit för att jag inte är delaktig just denna gången när hon själv totalt glömt av sina egna felsteg som är bra mycket fler än om jag slår ihop mina tillsammans med resten av syskonen.
Så ja, surt hela veckan.

Får hem sonen igen på fredag och hoppas på bättre humör samt att familjen på runt 20 pers kommer hem till oss på lördag för lite tidigt julfirande, jag hoppas att jag orkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar