tisdag 28 april 2015

Steg 2

imorgon ska jag på min 2:ndra jobbintervjuv, min nr 2 efter 95 jobbansökningar.

Det är helt sanslöst....95 sökta jobb sedan november förra året.
Antingen är jag riktigt dålig och inte värd att bli anställd eller så är jag för bra!?

Vilket som gynnar inte mig, jag trodde inte att det skulle bli så svårt att hitta ett nytt jobb. Ingen direkt boost för självförtroendet.

Det krångliga är ju även att jag kan inte pendla hur långt som helst, jag har dagistider att tänka på samt min ekonomi. Jag har ändå sökt jobb i Göteborg, centrum för det känns ok som avstånd men allt annat måste jag tacka nej till då jag inte alls får ihop pendling/tid och pengar.
Jag kanske låter kräsen men jag tänker inte ha en restid på 2 timmar enkel väg bara för ett "jobb" utan då får det verkligen vara DET jobbet och jag har inget drömjobb precis.

Jag är en vanlig administratör som är lojal till mitt företag, jag är inte oersättlig men har förmodligen mer arbetsmoral och vilja än de andra dödliga.

Ja, å så väntar vi på brevet från gynekologen också så vi kan lämna våra prover och påbörja utredningen om barnlöshet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar