torsdag 9 oktober 2014

Dåligt läge

Jag inser ju att det här med att bli av med jobbet kommer väldigt olägligt men jag väljer att tro att det finns nån mening med det hela, nu kanske det inte finns en mening med allt som händer.  Ibland är Karma a Bitch men jag väljer att ta motgångar med en nya salt, för tillfället i alla fall.

Jag tjänar inget på att gräva ner mig, jag tänker njuta av det jag får så länge jag kan.
Idag hittade jag ännu ett jobb att söka, en kollegas sinnesstämning är lite körd i botten på grund av att hon inte fått komma på intervju medan andra som kanske inte förtjänar det redan har fått jobb eller gått på X antal intervjuer. 

Jag försökte peppa med att:

1) hon som fått jobb redan har tagit första bästa och det är ett jobb som är totalt tvärtom mot vad hon vill ha, dessutom är det mer kontrollerat och hårdare regler. Allt som jag fick kastat i ansiktet om att så kunde man för fan inte jobba för då blir det tråkigt och vi jobbar ju inte för en diktator.
Hahahah på den din jävel säger jag då, det är rätt åt dig.

2) Han som gått på en massa intervjuer har förmodligen ljugit sig dit men nu vankas det personlighetstest och det kan han inte ljuga på.

Så.....what goes around,  comes around!

Dessutom är jag och kollegan en tillgång för våra framtida jobb och vi letar för att kunna hitta det företaget som kan ge oss bästa i allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar