söndag 25 maj 2014

6 dagar kvar

Mycket som cirkulerar i huvudet,  det går fram och tillbaka hela tiden. Ibland känns det som att vi borde sätta oss ner och diskutera igenom hir vi ska göra med allt, hur vi vill ha det och framför allt kanske förbereda oss på vad som komma skall.

Jag vet att jag är van och kanske har mer tålamod till saker och ting medan han kanske ännu inte vant sig. Han behöver tänka på hur han beteer sig ibland och jag vet att han inte gör det medvetet men det vore skönt om han blev mer närvarande ibland och bara sa rakt ut vad han tänker på eller inte tänker på.

Men jag antar att det kommer....

I helgen har vi haft det helt underbart även om sonen varit extra grinig, som han är på lördagar och söndagar numera. Det är jätte tråkigt att sonen reagerar på detta sättet och det är skit jobbigt att inte få gehör för det heller.  Jag får absolut ingen hjälp alls utan måste varje gång börja om varje gång jag hämtar sonen,  det tar massa energi och det gör ont att vara hjälplös.

X-mannen verkar skita fullständigt i allt och tror att det ska vara så här, han beteer sig som om allt är bra och allt är glömt. Visst är allt gammalt glömt mellan honom och mig för jag sa att vi lägger det bakom oss men det betyder inte att arbetet med sonen är klart, han mår fortfarande dåligt och det är det jag är arg för att inte få hjälp med. Det spelar ingen roll hur trevlig han är mot mig, det är frustrerande att se att x-mannen skiter fullständigt i detta och välmåendet av hans son.

Jag vet inte vad jag ska göra för utan förståelse och hjälp från x-mannen så kommer detta att fortsätta och det faktum att x-mannen kan förlora bandet till sin son.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar