tisdag 29 april 2014

Dealen med X-mannen, nu vet jag och det här blir den enda kontakten vi har.





Från: X-mannen
Skickat: den 28 april 2014 07:58
Till: Mama
Ämne: Hej

Jag vill gärna fortsätta att träffa honom på torsdagarna ja.
Gällande nötter så var det inget jag hade planer på att ge honom, inte utan att kolla med dig först.
Har inte heller några planer på att ha honom på jourdagis, kommer att höra av mig till dig om det skulle bli krux nån gång.
Ok, bra att veta om det där med lillfingret, tack för infon.

Detta känns bra.


Från: Mama
Skickat: den 28 april 2014 07:52
Till: X-mannen
Ämne: Hej

Mest för att klargöra för min egna del.
Vill du fortsätta med att du träffar honom varje torsdag min vecka eller vill du ändra på det?

Gällande nötter så skulle jag uppskatta om du inte gav honom det då jag har pollenallergi, äpple, kiwi och ananas samt att det finns nötallergiker i min släkt. Barn innan 4 år bör inte äta nötter då det är större risk att utveckla allergi.
Jag skulle heller inte vilja att sonen sattes på jourdagis, vi kom överens om detta när han började på dagis. Behövs det så fråga så kan jag säkert ta honom om det handlar om någon klämdag eller liknande, samma gäller vid andra tillfällen om du behöver men ha gärna lite framförhållning så ska jag ha det också.

Vill du fråga något är det bara att du hör av dig, gällande rutin vid potta eller annat så svarar jag. Känns som en ganska bra basic kontakt gällande sonen, jag har bett dagis att ta fram två lappar vid information så att vi får varsin.

Sonen har skadat sig på lillfingret, hände på dagis och det verkar läka bra. Jag vill gärna veta om skador eller annat som har med sonen att göra så gör jag likadant.

Känns det här ok?

Med vänliga hälsningar,
Mama

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar