fredag 28 mars 2014

Tydligen är det mitt ansvar att hålla reda på semester, bvc tider m.m

Igår var jag och sonen lediga, vi skulle prova den nya öppna förskolan samt gå på en BVC tid vi hade på morgonen.
Innan vi ska gå får jag ett mail från x-mannen om att han nu hade spikat vecka 28-31 som sin semester och att han hämtar sonen från dagis och lämnar tillbaka honom vid 18:00.

Jag sa ok, ja vi är hemma och är på väg till BVC nu.

Får till svar -  Jaha, det visste jag inte. Tack för att du talar om det för mig!

Så där kom första kängan, fick påminna skithögen om att vi pratade om detta på sista mötet med socialrådgivaren och att det är hans ansvar att komma ihåg dessa tider för sig själv.
Jag och sonen hade en helt underbar dag tillsammans och när vi kom hem plockade vi in maten, åt mellanmål och så ringde det på dörren.

När sonen såg att det var x-mannen så började han skrika nej och gråta, kröp upp i min famn och ville inte gå ner. Det blev lite bättre när han insåg att hans pappa inte skulle ta honom därifrån och sedan lekte dem.
Jag tycker att det är jätte bra att x-mannen faktiskt leker med sonen men det stör mig fortfarande att tror att det räcker med knappt 1 timme, han hade planerat in annat så han var tvungen att åka sa han.
I mina öron låter det som att det inte är viktigt att umgås med sonen och att han gör detta bara för att jag ska vara nöjd. Å gör han det så har han ju missuppfattat hela grejen.

Pratade med både BVC sköterskan och socialrådgivaren igår och tycker att det kunde vara bra om x-mannen hade ett eget samtal med rådgivaren där jag inte är med, kanske kan det få honom att tänka till lite.

Nu är ju semesterveckorna satta och även det ansvaret lade han över på mig... - Jag har v.28-31 så ni får vi lösa detta - sa han. Underförstått att jag ska lösa det för han har bara sagt att han inte vill vara ifrån sonen i 3 veckor i sträck, jag tänker inte lösa detta. Av ren princip så tänker jag försöka tvinga honom till att tänka själv och komma med minst ett förslag på hur vi ska göra. Annars är det lätt att bara lämna över det på mig för om det blir fel så kan man skylla allt på mig, smidigt och så slipper man allt ansvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar