torsdag 9 januari 2014

En god gärning

I förrgår frågade x-mannen mig om jag kunde ta sonen en helg i februari för han och den nya tjejen ska på bröllop, jag funderade och jag har egentligen annat inplanerat.
Så jag funderade lite till, jag visste ju vad jag ville egentligen det är bara det att jag fortsätter att böja mitt schema för hans skull men jag får inget tillbaka. Men å andra sidan så vill jag ha sonen hos mig, det är som ett tomrum i mig och hemmet när sonen inte är här.

Och efter att ha pratat med min fina vän så messade jag x-mannen och sa att jag tar sonen mer än gärna, jag vet att jag får mer tid med sonen än x-mannen och att det är han som förlorar på det i längden.
Jag har heller ingen anledning att inte hjälpa x-mannen så summan blev som vanligt.....sonen är med mamma, där han hör hemma. Det kan låta mycket egoistiskt och ja det är det kanske men jag vill ha det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar