onsdag 13 november 2013

Vad som har hänt det senaste, ni som har följt mig vet vad han är för en typ på ett ungefär.....men nu kommer jag förmodligen att ta in socialen i det hela men det blir ett annat inlägg.



Från: MonsterMama
Till: X-mannen
Ämne: Hej


Du får ta det som du vill, säger inte att det är lätt för någon av oss.

Men detsamma, vill du ha sonen så ha gärna lite framförhållning så har jag det också.


Från: X-mannen
Till: MonsterMama
Ämne: Hej



Fyfan.
Min ekonomiska situation vet du inte ett piss om.
Och att vi är ute hos mina föräldrar ofta är bra både för mig och sonen, blir så jävla arg på att du kastar all denna skit i mitt ansikte.
Ledsen att jag inte är så jävla perfekt som du är och kan minnas ta mig fan allt som sägs.
Du kan höra av dig när du vill träffa honom, eller om det är något annat relaterande sonen… nu orkar jag fan inte detta mer.


Från: MonsterMama
Till: X-mannen
Ämne: Hej


För det första, visst jag kan vara långsint men det som stör mig så förbannat är att du oftast låter dig själv gå före sonen.
Du vet ju fan knappt vad han har för storlek på kläder och skor, du ser inte att mössor blir för små, du planerar inte för varmare kläder, du kan inte tänka själv när det kommer till att ta vara på den tiden du har med din son, du lämnar bort honom lättvindigt så att du kan göra saker som du vill, du vill oftast inte ha med honom när du ska iväg på något. Ser du det som ett problem?
Att ni åker ut till farmor och farfar varannan helg är jätte bra för deras relation men det hjälper knappast din och sonens, du har aldrig varit speciellt pigg på att åka ut till dem innan och att det skulle vara skönt att komma ut på landet kan du ju försöka lura någon annan med.

Varför tycker du inte att det är roligt att leka med honom, varför har du inte lagt ner tid på hans rum, varför tar du dig inte tid att kanske leta vinterkläder till honom innan första snön faller och det blir kritiskt. Varför frågar dagis mig om sonen har några varmare tröjor som han kan ha. Varför tycker du att det är ok att klä honom i inte tillräckligt för varma kläder, han kan inte säga något om han är för kall eller för varm. Dessutom så tycker jag att det är fruktansvärt irriterande att du inte ens lägger märke till utslag eller dylikt förrän jag påpekar det, det är oftast jag som ringer BVC eller 1177, det är oftast jag som går på dessa möten eftersom att det är på min vecka. Varje gång är det jag om jag nu inte specifikt har sagt till dig att ringa bvc eller 1177 eller vad fan det nu är.

Jag är omåttligt trött på att alltid vara den som ska fixa och dona, du kan ju inte ens fixa i ordning ett ordentligt kalas för honom eftersom att du tyckte att han är ju bara 1 år, han fattar väl inte det ändå.
Och kom fan inte och säg att du inte har pengar, du har barnbidraget precis som jag har och alla inköp handlar om planering, att vara ute i god tid och att farmor inte ska vara den som köper allt för att du inte kan, vill eller orkar.

Vad du känner för mig skiter jag i, jag har aldrig och kommer aldrig att påstå att du är en dålig pappa och jag glömmer inte av att du är hans pappa. Men du är ignorant och egoistisk och det här handlar inte om varken dig eller mig…det handlar om sonen och hur han mår. Du tycker att det är jobbigt att han är ”mammig”?
Du kanske borde ta det på allvar innan du förlorar ett så speciellt band som kan finnas mellan far och son, tanken är ju att han ska ha det bra och roligt hemma hos oss båda?

Alla saker som jag kommer ihåg, som sårade mig kan jag vara bitter över men det är väl inte ens värt att komma ihåg så länge vi kommer ihåg allt som jag gör mot dig, för du är ju den utsatta här?

Fattar du ledsen jag var när vi gick hos familjerådgivningen och försökte prata om hur jag mådde och att vårt förhållande inte var som det skulle och du sa att så är vardagen, så är det för alla. Så ja då säger jag samma till dig, det här är vardag, så här har alla det.
Jag blev ju inte ens tagen på allvar, vi var ju där för att jag inte trivdes.
Trodde du verkligen att det vi hade det sista skulle hålla?
Trodde du på allvar att det räckte.
Alla gånger som jag även har ställt upp vid fotningar, har inte fått ett skit för det och jag menar inte pengar men att du ens tog dig tid att laga mat eller gjorde frukost. Tro fan att jag är bitter, arg och ledsen.

Vi har redan pratat om detta och jag har sagt att jag är bitter och arg, att det sedan späs på varannan månad av någon skitsak gör det inte bättre. Att du glömmer av saker som vi pratat om, det här med jourdagis. Jag vill inte ha sonen på jourdagis, jag tycker ändå att jag vrider och vänder på mitt schema ganska så mycket när du frågar och för mig känns det som att jag viker mig. Eller tycker du att jag ska vika mig ännu mer….för din skull?

Jag tycker att det kan vara en bra idé att ta hjälp av någon som kan lyssna på oss båda för när jag väl säger saker så känns det som att du inte lyssnar.

För övrigt, jag lämnar in julledighetslappen till dagis i nästa vecka. Vill du att jag tar sonen någon dag när det är din vecka så gör jag det.

//MonsterMama



Från: X-mannen
Till: MonsterMama
Ämne: Hej


Skit samma.
Ett sms tar väl ingen tid att skriva, och det är ju väldigt sorgligt att du glömmer av att sonen har en pappa.
Och ja, jag tycker att det ligger på dig då sonen knappast kan ringa själv eller hur.


Från: MonsterMama
Till: X-mannen
Ämne: Hej


Så att jag ringer dig på fars dag, det är mitt ansvar?
Jag hade middag, det visste du så om jag nu glömde det så hindrar det väl inte dig från att ringa?



Från: X-mannen
Till: MonsterMama
Ämne: Hej


Vet inte hur många gånger man ska behöva be om ursäkt för ett misstag, du kan inte släppa saker ändå.
Försöker att vara snäll och vill så gärna att vi ska ha en bra relation, men det börjar att kännas lite hopplöst om jag ska vara ärlig.


Från: MonsterMama
Till: X-mannen
Ämne: Hej


Men jag förstår inte, när du gör något så är det inte hela världen men så fort jag gör något så rasar världen ihop.  Vad tycker du är mitt ansvar?


Från: X-mannen
Till: MonsterMama
Ämne: Hej


Jisses vad du är långsint…


Från: MonsterMama
Till: X-mannen
Ämne: Hej


Det är väl snarare så att det är barnen som ska fira sina pappor och jag tycker inte att ansvaret ligger på mig, däremot så har jag sett till att sonen har målat en teckning till dig. Den ligger på dagis och väntar.
Jag hade annat att göra igår och annat att tänka på men då är vi väl kvitt nu då?



Från: X-mannen
Till: MonsterMama
Ämne: Hej


Hade ju vart trevligt om man hade fått ett sms eller nått igår.
Ok, vad ska ni göra för skoj då?



Från: MonsterMama
Till: X-mannen
Ämne: Hej


Jo den var jätte bra.
Va bra, då hämtar jag honom den 12 december och lämnar honom hos dig den 14 december.
Nej vi ska inte lussa.
Va bra, för jag vill inte att han är på jourdagis.


Från: X-mannen
Till: MonsterMama
Ämne: Hej


Hej.
Jodå, den har väl vart ok. Själv då?
Det ska väl gå bra, ska ni lussa?
Kan ju lämna honom den 14:e om du vill.
Jag får vara ledig den 23:e och 27:e december. (här blev det fel redan då han visste om att julveckan var hans vecka men ville ha sonen på jourdagis som jag bestämt sagt nej till)

Från: MonsterMama
Till: X-mannen
Ämne: Hej


Hoppas att helgen var bra.
Tänkte ta en mammadag den 13 december, tänkte kolla med dig om det är ok att jag hämtar sonen på dagis den 12 december och att jag har honom till kvällen den 13 december eller om jag kommer upp med honom till dig den 14 december på morgonen.

Med vänliga hälsningar,
Jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar