fredag 16 augusti 2013

Deka ner sig....

Det verkar som att verkligenheten äntligen har kommit ifatt x-mannen, det var en sorglig version av honom när han kom i onsdags. För det första så luktade han som om han inte hade duschat på några dagar, ingen parfym och med en hint av gammal fimp fyllde bilen.

Jag drog på ac:n i hopp om att få bort lite av lukten så jag kunde åka med, i bilen sitter han sedan och beklagar sig över hur dyrt allt blivit och att han måste sälja bilen.
Jag påminde honom lite fint att när han fick vinsten från lägenheten så sa bankmannen att han borde sätta in dem pengarna på billånet och då hade det inte varit mycket kvar av det lånet. Men han valde ju att köpa nya prylar, jag påpekade även att han faktiskt fick ta vad han ville vid flytten men då ville han inte. Han är en prylbög och ville köpa nytt, pengarna bländade honom och nu sittrt han och försöker få medlidande från mig.

Jag lämnade det samtalet snabbt, det är ingen idé att diskutera det där med honom. För i det här fallet är jag den hemska x-frun som fick allt i skilsmässan. ....

Det är inte längre mannen jag var tillsammans med i över 11 år, det här är någon slaskversion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar