torsdag 11 juli 2013

Jag hade en dröm....

Jag drömde att på min sista arb.dag innan semestern så kommer x-mannen med sonen till mitt jobb, han lämnar sonen hos mig med orden att han behöver lite ensamtid och att det är jobbigt. Jag ber en kollega att kolla till sonen medan jag och x-mannen pratar, eller ja.....jag skäller ut honom och sätter ultimatumet att om han går nu så kommer jag att söka ensam vårdnad av sonen.

Han gick!

Notera att det var en dröm och kanske en hel del önsketänkande från min sida, x-mannen har inte gjort detta i vekligheten men i tisdags så såg han allt annat än nöjd ut. Han såg trött och uttråkad ut, som om detta varit dem värsta två veckorna i hans liv. Och det var ganska uppenbart att han blev sur över att jag inte följde med till affären som han ville, att jag skulle sitta i bilen med sonen medan han handlade bara för att underlätta för honom. Han har ju helt klart missförstått allt, jag är där för sonens skull inte för hans och det är tydligt att han fortfarande tar mig för givet och utgår kallt ifrån att jag ska ställa upp på alla hans små ideér.
På måndag kommer sonen hem igen, jag och D har planerat lite och har i stort sett fyllt tre veckor med en massa roligt för hela familjen. För man kan faktiskt hitta på saker tillsammans med sitt barn, jag fick halv berättat för mig att sonen och x-mannen inte har gjort så speciellt mycket under dessa två veckorna. Lite lekplats på gården, suttit i bilen för det mesta och sedan varit med mig.

Vi får se hur det går nu dessa tre veckor som jag ska ha honom, kommer x-mannen att höra av sig och vilja träffa sonen eller kommer han att se detta som sin "riktiga" semester!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar