torsdag 30 maj 2013

Ditt barn bör vara prioritet 1 för dig som förälder!

Tyvärr verkar min x-man ha missförstått detta eller så skiter han bara i det, vi har kunnat prata som vänner utan att jag vill slita honom i stycken på plats. Men så händer det små saker hela tiden som får mig att undra om han verkligen inser vilket ansvar han har som förälder.

Jag frågade idag om hjälp, det verkade ett tag som att sonen hade en begynnande feber och jag ska på teamdag imorgon i stenungsund. Jag behövde hjälp och frågar naturligtvis sonens pappa om han kunde vabba under fredagen.

Svaret jag fick: helst inte, tjejen kommer upp. Kan inte D ta honom!?

Vem i helvete ligger hellre och knullar ett nytt ragg än tar ansvar för sitt barn? Jag tycker ju ändå att att ett barn ska vara med antingen mamma eller pappa när han/hon är sjuk. Eller är det bara jag som tänker konstigt nu!??

D är helt underbar, inget är något problem och självklart skulle han hjälpa mig och det krisade sa han. Jag är oerhört tacksam för att jag har D och helt underbara vänner och familj som ställer upp så mycket. Varför kan inte sonens pappa göra det också!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar