onsdag 27 mars 2013

Uppdatering av eländet!

Jag tror att jag har fått lite koll på läget nu med hjälp av banken, bostadsrättsföreningen och underbara vänner som ställer upp i vått och torrt.

Som jag förstår det....
  1. Mannen vill att jag skriver på ett papper som gör försäljningen av lägenheten omvandlad till en bodelning, detta för att han vill slippa betala vinstskatt och plus det faktum att han redan har börjat göra åt dessa pengar.
  2. Detta innebär att han lägger över hela skatteskulden på mig.
  3. Vilket i sin tur borde betyda att han ska kompensera mig för den latenta skatteskulden!?
  4. Han vill då bara göra en bodelning av lägenheten.
  5. Till detta måste vi då kanske ta hjälp av en familjejurist.
Min bank håller på att kolla upp lite saker för om det är så att han ska kompensera mig så är det inte staten som ska ha pengarna utan jag, oavsett vad han gör så kommer han alltså att få punga ut med cash!
Jag känner nu bara att det måste gå rättvist till för jag vill inte höra någon skit sen från x-mannens håll och om det betyder att han ska betala mig pengar så är det en bonus, dock tänker jag INTE ta på mig hela skatteskulden själv.

Slutsats: Jag kommer inte att skriva på detta skitpapper, x-mannen kommer att bli sur och mer problem kommer då i nästa vecka. Det är alltså bara att göra sig beredd på krig.....Yey!


Det hade ju samtidigt varit bra om min x-man hade kollat upp ordet bodelning och vad det betyder men jag antar att han fastnade på meningen - behöver inte betala vinstskatt.
Pengakåta jävla idiot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar