måndag 25 mars 2013

Dem där mammadagarna jag bad om....

dem kan jag nog titta mig om i himlen efter.

Jag gick idag in på skatteverket för att kolla lite på vad det var x-mannen pratade om och vad det är för papper han vill att jag ska skriva på.
Det han har fått höra (för han skulle aldrig komma på detta själv) är att om en bodelning sker så slipper ju han skatta, det han glömde av att läsa är att det vi gjorde var en försäljning av lägenheten vilket då gör att jag inte kan skriva på något papper om att han överlåtit sin del till mig.

Om en överlåtning sker så skulle jag inte ha behövt ge honom pengar och jag skulle defenitivt slippa högra lån bara för att lösa ut honom, det han heller inte tänker på är att om jag skriver på detta papper så innebär det att jag fuckar upp det för min egna del för jag har ju i min tur kvitto på att jag har köpt lägenheten, lagt om lånen och löst ut honom. Vi fick båda pengar tillbaka och jag satte in mina i lägenheten igen medan han köpte prylar för sina, att han sedan är en pengakåt idiot är en annan sak.

Går man in på länken så står det att man ska betala skatt, eller är det jag som har missuppfattat!?
Om nån vet mer eller förstår bättre så förklara gärna för mig, jag behöver nog all hjälp jag kan få just nu!

http://www.skatteverket.se/privat/svarpavanligafragor/forsaljningavbostadochuppskovmedvinst/uppskovmedvinst/vadhandermeduppskovsbeloppetomjagoverlaterminersattningsbostadigavaellergenombodelning.5.3258ac79127730fd3b980002759.html

En bodelning handlar om att man som gifta delar 50/50 på allt och det gjorde inte vi egentligen, det menad med att hans dator, kameraprylar och annat i så fall skulle värderas och delas på. Likaså hans arv på 15 000:- som jag heller inte gjorde anspråk på.

Så nu väntar en kaosartad tid skulle jag tro, det är ganska skönt att han kommer att vara borta på resa ett tag så kan han få vara arg på mig i ett annat land. Kan ju vara nice att prova på det också!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar