tisdag 5 februari 2013

Helgen som var!

En väldigt uttröttande helg måste jag säga, jag fick träffa en trött och sur x-man som blev ännu surare när jag hade packat ihop hans sista saker. Jag ringde honom igår och frågade hur läget var egentligen och som vanligt var det ursäkter och missförstånd, jag börjar bli ganska trött på mannen.

I söndags åkte jag, X och sonen ut till min mamma och hennes man. Dem skulle bjuda på middag för min mamma har som sagt varit mycket nyfiken på denna nya som jag är helt nerkärad i, allt gick bra men jag hade faktiskt inte förväntat mig något annat heller även om jag var nervös. Jag tror till och med att jag bara var nervös för att allt detta gjorde det så mer allvarligt och mer till ett riktigt förhållande än vad det kanske har varit sedan i december, jag blir dock mer säkrare för varje dag som går att jag inte kommer att gå tillbaka till x-mannen. Får jag för mig en sådan idè så har ni min tillåtelse att slå lite vett i mig!

Mamma och hennes man tyckte att det var en bra kille, en raka motsatsen till x-mannen och det på ett bra sätt. Naturligtvis vill jag fortsätta att vara vän med mannen men jag inser att han inom kort kommer att få reda på mig och X, vi kan heller inte hålla på att smyga omkring och bara träffas hemma hos varandra. Jag vill kunna hålla hans hand när vi är ute och just nu känns det bara konstigt, jag är nog rätt för hela situationen som kommer att komma när mannen får reda på oss. Jag vet att det kommer att bli mycket skitsnack och egna spekulationer, min tröst är att jag vet vad som är sant och inte sant men på det här viset får jag också reda på vilka som verkligen är mina vänner.
Egentligen behöver jag inte ett sådant test, jag vet redan vilka jag ska passa mig för men det kommer att bli tufft och just nu vill jag nog inte ta det.


X är godkänd av mamma i alla fall, kommer nog att åka ut oftare så dem får ställa sina frågor för i söndags var det väldigt få. Men det är ju inte lätt för mamma eller för X.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar