måndag 11 februari 2013

fika med mannen!

Då sonen hade feber var jag hemma idag, mannen kom upp  efter jobbet och vi hann prata och fika lite. Det känns ju konstigt för vi har egentligen inget att prata om längre, men det var tydligt att han fortfarande inte fattar varför vi har fått isär. Han ser inte problemet, det visste vi ju i och för sig.

Jag försökte luska lite in vad han gör hur allt känns.....han sa bara att han inte längre vill hitta på saker, han är bara hemma och att han har problem med att vara ensam. Han,sa också att han märkt att jag mår bättre, jag tror inte att han har funderat så mycket mer än att han tycker synd om sig själv. Jag i min tur mår bättre än,någonsin och det beror inte bara på X, jag slipper dåligt samvete och ångest och det faktum att mannen inte ville hitta på saker innan och låste fast oss hemma.

Så det här med att berätta om X.....det får vänta lite till, mannen,.r definitivt inte mottaglig för den informationen än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar