torsdag 17 januari 2013

Samtal med mannen

Han ringde igår, det var bara allmänt prat och inget  utöver det vanliga. Han hade inget att säga mer än att sonen varit lite krånglig om mornarna och inte ville äta sin frukost plus att han hade varit på väldigt dåligt humör dem senaste kvällarna. Sonen är inte på topp varje morgon hos mig heller men det är sådant man får ta.

Han bjöd upp mig till honom för att kolla på film och jag tackade varken ja eller nej till det för det kändes som att jag måste passa mig för vad jag säger, han frågade dem vanliga frågorna om vad jag  har gjort och vad jag ska göra i helgen. Så jag sa att jag skulle på bio med X men han reflekterade inte alls över det, saken är den att mannen och X känner varandra. Snarare bekanta då dem har spelat paintball ihop och att jag dem senaste 7 åren har tränat ihop med X, annars hade inget nytt hänt med mannen och det var ensamt sa han.

Men det var ju det här han ville ha!

Jag kände igår att det som kanske funnits där mellan oss nu är borta, jag har ingen anledning längre att hoppas på att det ska bli vi igen för jag vägrar att gå tillbaka till det som gjorde att vi gick isär. Det var tydligt att han fortfarande inte fattar någonting alls.

2 kommentarer:

  1. Ja det känns som du gjort vad du kunnat för er relation och att du behöver gå vidare. Känns inte som mannen kan erbjuda dig det du vill ha och förtjänar.

    Sen är det väl lite av en chock för honom att ha monstret själv, du har ju roddat det mesta...

    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns lite så, enda skillnaden för mig är att jag varannan vecka blir tvingad till att vara ensam. Jag längtar bara efter att få ha en familj igen, det är nog det jag saknar.

      Radera