fredag 21 december 2012

Jag försöker verkligen....

att man inte ska vara ute på,andra ärenden när barnet ska hämtas från dagis vet jag, jag har istället gjort så att när jag beställt hem något har jag sett till att få det levererat till jobbet. idag var en sådan dag.....jag hade beställt hem en sittpuff till sonen och tänkte att den kan jag bära hem för den väger ju inte mycket. sagt och gjort så kom den efter lunchen och jag gick lite tidigare för jag visste att det tar tid och det är uppförsbacke hela vägen. jag sprang snabbt upp till lägenheten för att lämna paketet, dagiset ligger ju i våran källare så jag trodde inte att det skulle göra något.

väl nere vid dagiset har förskoleläraren redan tagit på sonen ytterkläder och skällde i princip ut mig och anklagade mig för att shoppa på arbetstiden utan att hämta sonen, det var tydligen mitt fel att sonen behövde vara ensam i två timmar. jag fattar att han ville hem för det vill jag också men jag uppskattar fan inte att bli anklagad för fusk när jag försöker göra allt jag kan för att det ska bli så bra som möjligt.

jag är ensam nu med sonen, jag hade jätte gärna jobbat mindre om jag hade klarat mig ekonomiskt och hade jag haft råd hade jag skaffat busskort. men nu ser inte livet ut så, jag har redan fått ok från chefen att sluta tidigare dem veckorna jag har sonen och jag halvspringer alltid hem för att inte bli sen, jag ser till att handla på min lunch om jag behöver något och om jag beställer hem något så får jag det levererat till jobbet. allt för att jag inte ska bli sen till dagis! jag vill också hem, jag vill hinna umgås med sonen och jag vill kunna vara hemma på vardagarna. så får jag skit i alla fall! den här dagen suger! inte nog med det så ramlade sonen i sängen och skov i munnen i spjälorna, det började blöda så nu har han somnar men jag fick sitta med honom i en timme och jag är helt slut nu.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar