torsdag 15 november 2012

Ett önskemål

Jag lade fram ett önskemål i går kväll när jag kom hem efter träningen, jag vill att han låter bli ölen dem veckorna han har sonen. Om det skulle hända något vill inte jag att han åker upp till akuten och luktar alkohol för då har vi snart ett nytt problem, han skulle tänka på detta sa han men jag tror inte att han kan låta bli. Han har druckit (visserligen folköl) varje dag sedan i söndags nu och jag gillar det inte.

I övrigt så blev han sur när jag sa att jag inte vill köpa ut honom ur lägenheten för 425 000:-, det är nämligen det den är värderad till. Så jag tänkte göra likadant med bilen och det vet han ingenting om just nu, jag smög med mig papprena. Varför jag smyger med det är för att han har blivit så pengakåt och just nu känns det som att det är det enda han tänker på, jag blir ledsen för detta får mig att känna mig värdelös. Han tar inte ens i mig längre, vi lever som i ett kollektiv. Han skiter i att gå upp på morgonen och nu är det så att båda är skittrötta men jag tvingar mig upp ändå, sonens d-vitamin droppar är snart slut och inte ens det har han tagit tag i. Hur länge ska jag skita i sakerna för att han ska fatta?

Det blir knappt någon städning för jag orkar inte, hela min kropp är uttömd på energi och igår ville jag inte ens gå hem. Jag köpte folköl på vägen hem och gick direkt in i badrummet för att duscha och sedan blev det sängen för min del, jag somnade med en gång.

Mitt liv står på paus just nu känns det som, min energi är inte kvar och det enda som jag kan se fram emot just nu är att jag och sonen är själva fram till söndag kväll.

11 år har vi varit tillsammans, under snart 2 år har vi gått åt olika håll. Vissa säger att jag mognat och fått andra prioriteringar och andra säger att jag har blivit gladare och mer energisk. Båda stämmer säkert men jag vill nu under december bara umgås med min familj och dem som betyder massor för för mig, jag vet att jag har hjälp om jag behöver och frågar så jag står inte ensam och det är skönt. Men allt börjar kännas som ett stor misslyckande!

Om man har gift sig och bestämt sig för att försöka få barn så borde och ska man väl vara på samma sida/väg i livet!? Min bästa kompis som jag gifte mig med har helt plötsligt slutat att bry sig, tog en sidoväg och lämnade min sida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar