söndag 1 november 2015

Steg 22

Jag tycker att det är sorgligt att du lever i en relation som du egentligen inte vill vara i, Du lever tillsammans med någon som inte vill eller ens bör ta ansvaret som en extra resurs för vår son.
Jag tycker synd om dig för att du är i en relation som du inte kan ta dig ur för det skulle innebära ytterligare en flytt för dig och vår son, en flytt till något sämre.

Du kan inte lämna din relation på grund av pengar, det måste kännas riktigt surt för dig. Du måste må riktigt dåligt.

Att du sedan inte tar vara på den tiden du har med vår son utan istället väljer att skicka iväg honom till dina föräldrar visar ännu mer att det inte finns något stöd i din relation, det finns ingen där som stöttar dig och finns till för dig och vår son.
För mig känns det inte bra att vår son vägrar släppa mig när jag lämnar av honom, det känns inte bra att du måste hålla fast honom för att han inte ska springa efter mig. Det känns inte bra att vår son inte vill vara med dig.

Det känns heller inte bra att du inte ser vad som håller på att hända och det känns inte bra att vår son är med i din relation där det inte finns sunt förnuft och där man ofta ligger på soffan och är "lite krasslig" efter en lördag med fest. Det känns inte bra att vår son vistas i den miljön och det känns inte bra att du inte ser detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar