tisdag 28 juli 2015

Steg 15

Jag pratade med x-mannen idag och han förstod inte alls varför jag var orolig,  jag hörde på honom att han var irriterad men jag vet inte om allt var på grund av mig då det även kan vara för att hans vänner pratat med mig. Han känner sig bedragen kan jag tänka men dom är oroliga för sonens skull, deras barn får inte vara i närheten av x-mannens flickvän längre och de har sagt det till x-mannen. Men det är uppenbarligen inga problem att vår son bor ihop med henne emellanåt, han kunde inte se problemet.

Vi ska träffas och reda ut detta, blir förmodligen på fredag och tillsammans med vänner, han ville ha med sin flickvän för att hon skulle få chansen att försvara sig och jag sa nej.

Jag sa att jag hört en massa och att jag i första hand vill prata med honom om det, i andra hand så kommer jag ta detta till socialen/domstolen för nu är jag klar med att ge x-mannen fler chanser.
Vår son ska inte vara med någon som utnyttjar alkohol och/eller droger och den här människan får växa upp nu, de är en familj och man kan inte hålla på och supa eller ta till alkoholen på det sätt som de gjort hittills.

Jag kanske överreagerar lite men jag är riktigt förbannad för att x-mannen tillåtet detta, han har vetat om allt från början och väljer ändå att flytta ihop med henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar