måndag 6 juli 2015

Steg 11

Mensen kom igår, lika bra kanske men den här gången har jag redigt ont i ryggen och magen. Det sprider sig ner till benen och sitter som ett bälte i mitten av kroppen.
Och eftersom att det blöder rätt rejält så finns det ingen chans alls att jag skulle vara gravid, slängde i mig en alvedon och två voltaren och sitter nu och väntar på att smärtan ska klicka av.

En uppdatering på Maca pulvret, jag har inte känt av så mycket alls av min hormonsvängningar. Dagen innan mensen kom var jag dock inte på mitt bästa humör men jag hade ont och var svullen, sådär svullen så att det kändes som att magen/livmodern satt löst inuti varje gång jag böjde mig framåt. Men det var någon kort stund och hormonerna har varit på en jämn nivå...

I övrigt verkar jag slippa finnar och allt för mycket håravfall och mår faktiskt riktigt bra, mer lugn och mer tillfreds. Jag får i mig mellan 3-4 tsk Maca pulver/dag och lite har det hjälpt, blandar man det med juice eller gör en smoothie så känner man inte smaken av det.

Vi väntar fortfarande på brev från sjukhuset, jag hoppas att jag ska få samma läkare som sist men annars hoppas jag mest på att detta sätter igång till hösten. Nu vill jag och mannen njuta av semestern tillsammans med sonen...


Med x-mannen går det som vanligt, det är min akilleshäl. Jag är fortfarande bitter och tycker inte att han förtjänar det han har, jag vill gärna känna mig tillfreds med att skrället får saker serverat och har ett bra liv tillsammans med nya flickvännen men det kommer ta ett tag.
Att sonen ibland säger att han vill åka hem till pappa skär i hjärtat, jag blir redigt ledsen av det. Det får mig att känna mig misslyckad som mamma, vilket är väldigt skruvat.

I förra veckan fick jag reda på att en gemensam vän erbjudit x-mannen ett extra arbete men han hade tackat nej till detta. Svaret han gav var att han hade ju faktiskt sonen varannan vecka och de veckor när han inte hade honom ville han ju vara ledig på.
Den här mannen förtjänar inte det han har, jag tycker inte det. Han har otroligt fina människor runt omkring sig som han ständigt bajsar på.......
Min syster hade träffat x-mannen och till henne hade han sagt att han inte behöver leta/söka jobb allt för intensivt för han har ju A-kassa, han klarar sig.

Med den attityden och inställningen så kommer han inte komma långt.....taskigt nog hoppas jag att det bara går utför nu, jag är så trött på hans skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar