tisdag 16 juni 2015

Steg 9

Idag var jag på sista mötet med socialrådgivaren för den här säsongen, ny tid blir i september när alla semestrar är över. Det har varit skönt att prata av sig och på sista tiden har det handlat mer om min oro och mina tankar angående x-mannen.

Jag tycker att det är sorgligt att x-mannen inte vill ha mer tid med sin son eller så tror han att han gör mig en tjänst men i själva verket är det hans och sonens förhållande som blir lidande.
I allt detta har jag och är väldigy egoistisk, självklart ska sonen ha tillgång till sin pappa men det är inte min uppgift att planera och påminna x-mannen.

Han är vuxen och får ta eget ansvar, jag tycker däremot att det är tråkigt atg han offrar så mycket tid och verkar tycka att det är skönt att vara utan sonen.

Han har all frihet att neka mig x-tra umgänge vilket jag i nuläget bokar in 3 månader i förväg då x-mannen klart och tydlig bad mig att ha framförhållning.

Det är tragiskt att se ett sådant förfall han har hamnat i men också skönt att veta att det är inte längre mitt ansvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar