fredag 15 maj 2015

Steg 5

Att försöka bli av med PMS:en, mellan varje ÄL och mens så har jag fruktansvärd pms.
- ont i höfterna
- ont i underlivet, det känns som att jag blivit sparkad x antal gånger och det pulserar av smärta.
- svanskotan ömmar och ibland sticker det till, då kan jag bara sitta på golvet.
- kan inte sova på sidan längre för då blir jag kissenödigt.
- brösten gör jätte ont verkligen.
- mina hormoner håller sig inte i schack alls utan jag blir väldigt emotionell och gråter för ingenting.

Imorgon ska jag prova maca pulver, det är ett så kallat kåt-glad och tacksam pulver som tydligen ska hjälpa till att hålla en normal nivå på hormonerna. Så vi får se, hela denna veckan har varit skit.

4 kommentarer:

  1. Hur gick det med Maca pulvret? Kan man få en liten rapport. Funderar på att köpa själv

    Carl

    /Nyfiken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hållt igång nu ett tag och tar nu 2 tsk om dagen av maca pulver, blandar ut det med proteinpulver. Min nästa pms börjar imorgon så då vet jag om det funkar 😊

      Radera
    2. Tack för det. Du får välja själv om du vill svara på detta; Har du upplevt någon inverkan på energinivå generellt och libido (sexlust)?

      Frugan och jag tänkte börja med Macakapslar för de två sistnämnda områdenas skull efter att ha läst massor av vittnesbörd om detta, dock nästan alltid i utlandet på engelsktalande sajter där man är lite osäker på om kommentarer är beställningsjobb från försäljare....

      /Carl

      Radera
    3. Jag är generellt väldigt trött och har varit det i två månader nu, energinivån vet jag inte om den blev bättre. Gällande sexlusten så har den blivit "bättre" 😊 men sen är både jag och sambon väldigt sexuella i övrigt. Hade dock inte så mycket sex under ägglossning och pms på grund av att jag helt enkelt var irriterad och ville inte så det har nog hjälpt mig lite ändå.

      Låter kanske lite virrigt och kanske är mer psykiskt men jag känner mig bättre. ☺

      Radera