fredag 1 augusti 2014

Ont i mamma hjärtat

Egentligen var det tänkt att x-mannen skulle ta med sonen till en salong och klippa honom, han åkte i tisdags. Ringer mig innan lunch för att tala om att det inte går och att frisören inte vill klippa sonen. Det är skrik och panik och x-mannen blir sur på mig när jag frågar vad han vill att jag ska säga, till slut säger jag bara....men åk därifrån då!

Idag hade han bokat en ny tid, samma sak igen...skrik och panik och någon klippning blev det inte. X-mannen vill inte hålla fast sonen vilket i sin tur gör att frisören inte kan klippa sonen.

Återigen blir jag den elaka....

Det här har nu lärt sonen att pappa är vek och ger med sig när han skriker lite, hann slapp undan helt enkelt och jag undrar vad han mer kommer undan med. X-mannens flickvän har jag kommit underfund med än, hon verkar jätte snäll och sonen tycker om henne men är hon verkligen beredd att ta det ansvar en bonusförälder behöver ta!?
Oavsett är det viktigt att hon gillar sonen och sonen gillar henne!

Så idag ville sonen åka till sin pappa, han ville inte vara hos mig för han vet att jag har löften och inga hot. Hos mig blir han klippt...

Jag funderar nu på att boka en ny tid och sen se till att x-mannen är med för jag vägrar att bli den som är elak, jag vägrar bli den elaka föräldern och x-mannen behöver växa in i papparollen och inse att allt han gör reflekteras tillbaka på honom själv och mig.
Visst gör det ont i mamma hjärtat när sonen är ledsen men gränser måste finnas och det är bra för barn med regler, vanor och rutiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar