fredag 27 juni 2014

Kaos, stress, magkatarr och bråk....

Precis så har min vecka varit och idag är det äntligen fredag, ändå är jag stressad. Känns som att jag aldrig hinner ikapp ordentligt och jag ska försöka att inte jobba över idag, jobbar över gör jag dock varje vecka jag inte har sonen.
Jag kan ju försöka summera allt detta.....

Måndag: Folk har panik, nya chefen kommer med beslut om hur saker ska göras på företaget. Folk går omkring och har småmöten och smider planer med varandra.

Tisdag: 10:13 har jag ett missat samtal från okänt nummer och jag tror att det är dagis. Efter lunch ungefär får jag ett sms från en A från socialkontoret, det gäller min sons pappa, jag ringer upp och får höra att jag tydligen hade en tid idag vid 10:00 som jag inte dök upp på. Eftersom att jag inte har fått någon tid och vet inte vad hon pratar om så drar A lite kort om vad det gäller. Någon har lämnat in en orosanmälan mot min x-man.

Detta resulterar i att ett nytt möte bokas in på eftermiddagen 15:30.....

Onsdag: Jag hamnar i bråk med en av mina anställda då det visar sig att hen har tagit på sig arbetsuppgifter som jag inte godkänt, på detta har säljaren som gav hen uppgiften inte heller sagt något utan gått bakom ryggen på mig.Senare under dagen jobbar vi över för att det är väldigt mycket som ska in i systemet, uppgifter som är våra primära uppgifter och inte det som hen pysslade med under veckan.

Torsdag: Vår nya chef anländer, han har ett möte med alla vid 10:00 där han meddelar besluten. Dem flesta är tysta, några griper efter halmstrån, andra tittar bara ner i bordet. Jag tar in hen för ett samtal angående bråket dagen innan och talar om för hen vad som nu gäller, följs inte reglerna så är det skriftlig varning och möte med facket som gäller. Hen skyller ifrån sig på allt och attackerar mig, uppenbart att hen inte vet hur man ska bete sig på en arbetsplats och det faktum att man inte kan göra hur som helst bara för att man själv vill det. Möte med nya chefen och får höra att jag gör ett bra jobb....va skönt men det ändrar inte det fakum att min magkatarr är tillbaka, magkramperna likaså och min nacke, axlar och rygg har nu låst sig och har så varit sedan i tisdags.

Fredag: 5:te dagen med huvudvärk, det har släppt pytte lite i nacken, axlarna och ryggen men jag somnar med värk och vaknar upp med värk. Idag är sista dagen innan min semester och jag känner inte att jag hinner med allt som behöver göras innan semestern, jag kommer även att få en mobil med abonnemang av företaget vilket i sin tur betyder att jag kommer att vara anträffbar 24/7.
Idag ska A från socialen ringa och meddela sitt beslut om det blir någon utredning eller inte angående sonens välmående och boende, allt beror på om A fick tag på x-mannen eller inte och vad han i så fall har sagt. Blir det ingen utredning kommer jag att lämna in en egen orosanmälan och då blir det utredning för nu har jag tröttnat, sonen mår fortfarande dåligt och det har inte blivit bättre under året som gått så nu räcker det och det är min skyldighet som förälder att göra detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar