fredag 13 juni 2014

Jag vill inte gå tre veckor utan att träffa sonen...

...sa x-mannen och ville att vi skulle sätta oss ner och diskutera hur vi skulle lägga upp semestern.
Ok, sa jag och väntade på hans förslag men ett sådan kom inte och till slut gav jag ett förslag som är till fördel för mig.

Jag har semester
27 - sonen hos mig
28 - sonen hos mig
29 - sonen hos mig men här ska x-mannen ha sonen från fredag kväll till söndagen

X-mannen har semester
28
29
30 - här ska sonen vara hos x-mannen men jag tänker fråga om jag kan få ha sonen denna helgen också.
31 - son hos x-mannen men här får jag hem sonen på fredagen igen.

Efter detta har jag jämna veckor igen med sonen och jag ska som vanligt försöka ha honom så mycket jag bara kan, som det är nu har jag sonen mellan 20-22 dagar/måndag och x-mannen har honom mellan 10-12 dagar.
Jag vet att jag är berättigad till hela barnbidraget då men jag vill inte sätt igång något sådan för det skulle betyda att jag inte får träffa sonen lika mycket, det här är vad jag tror för att för x-mannen betyder pengar allt och har alltid gjort det. Att jag skulle få hela barnbidraget även om det bara är på 525:- som försvinner från x-mannen så är det för honom helt oacceptabelt, han skulle skjuta sig själv först innan han ger mig pengar.

Men nu är semestern löst och kommentaren jag fick på detta var - Men nu får ju du bara ledigt från sonen 2 dagar.
Vilket gjorde att jag sa - Fast man är aldrig "ledig" från sina barn och jag vill ha med sonen!
Sen fick jag ingen mer kommentar om det.
Jag passar mig väldigt noga för vad jag säger och hur jag säger för man vet aldrig, än så länge har det fungerat bra men det kan även bero på att jag lyckats vända det till att det blir x-mannens idé och om han tror att idén kommer från honom så är det alltid bra.

Personligen så skiter jag i x-mannens nya liv med flickvännen för är han lycklig så good for him men jag tycker att han borde växa upp och ta sitt ansvar, han har inte en enda gång ringt eller mailat och frågat om han får ha sonen lite extra. Han säger ja varje gång jag frågar om jag får ha sonen extra under helger och annat, han bevisar gång på gång att han är ett bottenskrap som partner och en nonchalant pappa.
Missförstå mig rätt, sonen far inte illa på något sätt fysiskt men jag tror att han känner att hans pappa inte är tillräckligt engagerad.
Det var sommarfest på dagis i veckan och eftersom att det är x-mannens vecka så visste jag att det skulle bli jobbigt att lämna sonen men han lekte mpå med dem andra barnen och var hur lycklig som helst tills vi skulle gå hem.
Han storskrek - MAMMA, INTE PAPPA!!
Tårarna sprutade och han började hyperventilera, nu såg hela dagispersonalen detta och även 3 föräldrar. Det kändes skönt för mig för nu är det inte bara något jag säger händer utan dem fick se det, det här händer bara när jag ska lämna sonen hos x-mannen. Han reagerar aldrig så här med någon annan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar