torsdag 5 juni 2014

Att tänka på det som var

Jag tänker så här att spiralen tog ut den 14 maj och chansen att bli gravid var kanske inte så stor.  Dessutom sa barnmorskan att chansen för missfall är större eftersom att spiralen gjort slemhinneväggen tunnare, att den inte skulle hinna återhänta sig tillräckligt för att ägget skulle kunna fästa ordentligt.

Jag äter apiforce, det har jag gjort i över 2 år och det sägs hjälpa väggen att bli tjockare så jag håller tummarna för att vi  ska bli gravida inom 6 månader.

Jag är osäker på hur jag kommer känna om detta inte fungerar, jag vet inte om jag orkar med den resan igen och om jag inte gör det....är det då rättvist mot D att inte låta honom få chans att få egna barn!?
Det hela låter skitdumt och jag tänker inte lägga ner energi på att tänka på det santidigt som det faktiskt skrämmer mig.
Jag är nervös för att inte kunna bli gravid mer,  för jag kanske bara skulle få sonen!?
Jag tror att det är pms:en som gör att jag är känsligare och tänker för mycket, plus att jobbet har varit väldigt krävande i några veckor. Har i alla fall semestern att se fram emot...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar