måndag 24 juni 2013

Ny vecka med sonen....

Jag har ingen aning om hur allt kommer att gå, jag hoppas bara att X-mannen lyckas bygga upp ett bra förhållande med sonen. Mötet på BVC gick bra men jag vet inte om det gick in i hans huvud, han har en del att ta tag i men jag är rädd för att han återigen kommer att falla tillbaka i sina gamla spår.

Jag har sagt det flera gånger till honom att det här med att skapa ett förhållande till sonen är hans ansvar och inte mitt, jag kan hjälpa till genom att träffa honom med sonen en gång i veckan. Sonen kommer även att ha med sig sitt favorit mjukisdjur mellan hemmen för att ha något som är konstant och "hemma".

Mer kan jag inte göra för jag vill inte att det blir så att jag tar över yta. jag vill att pappa och son ska ha det roligt tillsammans och att X-mannen inser vad han måste göra. Annars kommer detta att bli mycket jobbigt för oss båda och tillslut kanske X-mannen ger upp. Min farhåga är då att jag ska få skulden för det, så.....vi provar detta ett tag. D är väl måttligt road men han,förstår varför och säger själv att det är bra men också att X-mannen får ta sig i kragen och se längre,än,bara till sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar