torsdag 21 februari 2013

Att min magkatarr inte övergår till magsår är ett under!

Det här med semester planering, att försöka planera något för sonen och att komma överens med den IQ befriade X-mannen!
Read it and weep like a little girl!!

Jag


Så här menar du:
v.27-28 Jourdagis för sonen
v. 29-31 Jag har semester
v.29-32 Du har semester
Vi har varannan vecka precis så som vi har nu!
-----------------------------------------------------------------------
Så här menar jag:
v.27-30 Du har semester – Du har sonen v. 27-28
v. 29-31 Jag har semester – Jag har sonen v. 29-30

Vad jag menade med detta var att under semestern kanske man vill hitta på saker tillsammans med sonen och inte styras av att man har varannan vecka med honom, det låser ju en lite till hemmet.
Personligen kanske jag vill ta med honom på en resa och kanske bokar så att det är från en onsdag till en onsdag och ska vi göra på ditt sätt så kan jag inte boka en resa såvida den inte är från en måndag till söndag.

Det var bara det jag menade.

Mannen

Jag förstår inte hur det inte skulle funkar, får gärna förklara om varför det inte gör det så att jag kan förstå… kan hända att jag missat nått.

Jag

Men det är väl klart att det inte funkar eller är det bara jag som ser det?

Mannen

OK.
Som jag skrev tidigare, Det enda jag tänkte med att ha samtidigt var att vi då kunde köra varannan vecka precis som nu. Men funkar inte det så är det hel OK det med.
Hör av dig när du pratat med chefen & C.o…

Jag

Jag bara frågade och jag kan inte bestämma något förrän jag har pratat med mina kollegor. Jag sa att jag funderade på dem veckorna och undrade hur du tänkte när du sa att viu skulle ha semester samtidigt.
Det var bara det!

Mannen

Nej vi måste inte köra varannan vecka!
Men vi behöver inget jourdagis, jag tar tidig semester skrev jag ju. Så kan du ta 29-31…

Jag

Men jag förstår inte hur du tänker, det är bara det. Vi kommer inte att kunna köra varannan vecka när det gäller semester utan det får man planera från år till år.
Tar vi det som du säger blir det:
v.27-28 Jourdagis försonen
v. 29-31 Jag har semester
v.29-32 Du har semester
Måste vi ha varannan vecka?

Mannen

För att vi skulle kunna köra varannan vecka. Men visst, jag kan ta 27-30. Det är lugnt för min del.

Jag

Det funkar inte på det sättet med tanke på att om jag vill ha 29-31 kan inte du ta det också, varför ska vi ha semester samtidigt?


Mannen

Ja.
Eller hade du tänkt på nått annat sätt?

Jag

Du menar att vi har semester samtidigt och fortsätter att ha varannan vecka?

Mannen

Ok.
Jag tänkte så att vi kan ta honom varannan vecka, eller hur hade du tänkt det?

Jag

Ja jag tänkte ta 29-31 kanske men det beror på hur jag får ihop det med H & M, vad menar du med att vi båda är lediga?

MAnnen

Spelar ingen större roll när faktiskt… kan ta det både före och efter men om dagis har stängt hela juli så vore det kanske bra om vi kunde satsa på att få till det att vi båda är lediga, om det går. Eller vad tror du?

Jag hade tänkt att ta ut 4 veckor.

Jag

Hur vill du ha din semester?
Hur mycket hade du tänkt ta ut?

Mannen

Ok.
Vi har stängt v. 29-30.

Jag
Hej
Dagis har förmodligen stäng från v.27-30, vilka två veckor i slutet på juli hade ni stängt?
v. 29-30 eller v.30-31?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar