onsdag 2 januari 2013

2013 dag 2

Bye, bye 2012 och så vänder vi blad och tar nya tag!

Nyårsfesten var minst sagt intressant och det är väl en del som jag inte ville skulle hända men nu gjorde de det, när vi väl kom till festen så kändes det som att jag blev bombarderad med frågor angående skilsmässa och mannen. Till slut blev jag ledsen....

Mindre roligt men det var ok, jag tror att vi fick i oss närmare 2 L vin vardera och hela kvällen slutade 07:00 på morgonen.
Innan dess har det inte hänt så mycket, mannen kom och hämtade sonen och det blev tomt hemma i lägenheten. X kom och bakade och vi kollade på film den 28 december, ja vi har i stort sett hängt med varandra lite oftare än innan men jag sover gärna själv fortfarande. Det var egentligen inte förrän igår som jag kände att jag faktiskt ville somna i hans famn och inte ensam men då jag inte hade med mig några som helst grejer ner till honom så körde han mig hem.

Min mamma är så nyfiken nu så hon nästan går i småbitar och bjöd in honom till den årliga kalkonmiddagen, jag tackade nej!
  1. Vi är inte ihop
  2. Jag litar inte på att min mellansyrra kan hålla käften om att jag träffat en annan.
  3. Lite för tidigt att träffa varandras familjer och min är minst sagt speciell
  4. Jag är nöjd med det vi har just nu
  5. Jag vill ta det långsamt
  6. Jag behöver klura ut och känna efter om det faktiskt är något där som man skulle kunna bygga en framtid på.
Och så till ett annat problem som N gladeligen har haft det roligt åt under helgen, samma år som sonen föddes satte jag in en hormonspiral. Och min fungerar på det sättet (eller borde) att den tar bort mensvärken och mensen för dem flesta, i mitt fall gjorde den inte det. Jag har lite ont i ryggen och väldigt lite mens så jag är jätte nöjd ändå, den är punktlig, det kommer ytterst lite och den varar bara i 5 dagar.

Tills nu.......
Jag är 9 dagar sen och jag känner ingenting alls, så jag googlade. 

Omkring 2 av 1000 kvinnor som använder Mirena korrekt blir gravida under det första året.
Omkring 7 av 1000 kvinnor som använder Mirena korrekt blir gravida inom fem år.


Så skyddet är inte 100% men det är det ju aldrig oavsett vilket skydd man använder men jag har fått diagnosen oförklarlig barnlöshet (det tog 4 år att få till sonen och det med hjälp av hormonbehandlingar) så vad är det egentligen för superspermier X har!?? 

5 kommentarer:

  1. Men har du tagit nåt gravtest???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nope, har inte tagit något test än men kommer att göra detta på lördag morgon. Då är det nästan 2 veckor sedan jag egentligen skulle haft min mens.

      Radera
    2. Hur kan du hålla dig? Vad säger magkänslan?

      Helt annan grej, jag skulle kommentera oftare tror jag om du hade en lättare verifieringsgrej, det är ofta svårt att se vad det står och min telefon har nån bugg mot den också så ibland kan jag inte kommentera då det inte går att skriva i orden där man ska verifiera för att gå vidare...

      Radera
    3. Jag har tagit bort verifieringen nu så det borde fungera :-)

      Magkänslan säger att det bara är spiralen som gjort sitt jobb fast jag är också nervös, chansen att jag skulle kunna vara gravid igen är väldigt liten med tanke på att det inte gick så lätt första gången. Är kanske mer rädd för situationen och att behöva ta ännu ett beslut och dessutom med någon som jag inte vet än är rätt eller inte.

      Radera
  2. Man vet ju aldrig, vi hade inte heller superlätt att bli gravida men det tog sig inom det klassiska året så att jag råkade bli gravid förra sommaren kändes som ett hån. Ett ligg precis efter mens. Snacka om superspermier... Ja på lördag får vi se då!

    SvaraRadera