måndag 3 december 2012

svar till fru F

Jag vet att jag borde släppa, jag vet att jag borde ta hand om mig och sonen och jag kämpar jämt. Det är sån jag är och jag är fullt medveten om att jag inte orkar hålla det uppe. Men jag vill/ville så gärna ha min familj samlad, att sonen skulle få växa upp med båda sina föräldrar och att min lilla dröm skulle bli sann. Jag känner mig besviken, sårad och ledsen över allt men samtidigt stark över att jag tog beslutet och genomförde det. Jag har verkligen ingen aning om vad som kommer att hända, varken med mannen eller X. Mannen älskar mig och jag älskar honom tillbaka medan det finns en attraktion till X, förvirrande och uttröttande.

Nu ser jag mest fram emot att åka och hälsa på mina morbröder och min fina kusin, jag omger mig av min familj och kanske efter nyår kommer jag på hur jag vill ha det. Tack fina vän för dina kommentarer, jag är jätte dålig på att återgälda dem men du är guld värd och vi har inte ens träffats. Jag blir förvånad över hur mycket stöd det finns till anonyma och jag har lyckats omge mig med dem finaste.

Jag har tur, jag är stark och kommer att fixa detta. Det vet jag, jag är inte rädd för att vara ensam för på ett sätt kommer jag aldrig att vara det.

2 kommentarer:

  1. Du är aldrig ensam <3
    Jag flyttar nu, men jag är alltid runt hörnet vettu.
    Aldrig längre bort än ett sms eller ett samtal.
    Jag och många andra.

    Du är underbar och jag älskar dig!

    SvaraRadera
  2. Det är klart att man vill ha idyllen med en lycklig familjebild och alla levde lyckliga i alla sina dagar. Men man måste också kolla på om man är lyckliga och det har ni inte varit på sistone. Mina päron skiljdes när jag var drygt året och jag har ju aldrig vetat annat men förstod ju när mamma träffade sin sambo att det var det som var kärlek!

    Passa på att ta vara på din egentid, nu har ni väl egentligen inga skyldigheter mot varandra utan gör det som faller på, om du vill träffa X så gör det, och händer nåt så gör det det och om det inte ger dig ångest så är det ju bara bra för dig, får du ågren så kanske lite tid i från mannen läker och ni hittar tillbaka till varandra. Ge det tid!

    Låter bra med lite familjetid!!

    Finns här vettu! Du behöver inte alls återgälda, det är inte därför jag skriver! Kram på dig!

    SvaraRadera