torsdag 20 december 2012

Snart julafton

Jag har nog inte hunnit med att fixa allt men jag har denna helgen på mig också, sonen har nu varit hos mig hela veckan och även under förra helgen då mannen helt plötsligt åkte på magsjuka. Det blev lite kaosartat när jag skulle hämta honom och jag var besviken och förbannad över att inte få tid för mig själv men självklart ville jag inte att sonen skulle åka på magsjukan. Det blev istället en helg med godisbakning och lek med familjen, sonen var nöjd och det är jag också.

Nu kommer jag att ha sonen fram till annandag jul, då ska jag ta mig upp till mannen för att lämna sonen. Mannen kommer att ha honom fram till 7 januari så jag får 1,5 vecka till bara mig själv. Det blir även första nyår och första festen på ett bra tag, jag har hållit kalendern öppen då jag vill improvisera lite men än så länge lutar det åt att träffa gamla kompisar. Det är också väldigt lockande att träffa nya människor då det kommit fram att jag blivit dragen över samma gräns som mannen, vissa i bekantskapskretsen har uttryckt att dem inte umgåtts med mig och mannen på grund av att dem tyckt att han varit för negativ. Naturligtvis blev det så att dem inte umgicks med mig heller, jag kom inte iväg så ofta på grund av att ansvaret hemma var felfördelat.

Så nu när vi ska skiljas så har jag en chans att träffa mina "gamla" vänner och börja om på nytt för dem jag har pratat med har sett mitt riktiga jag och inte det jaget som dem förknippade med mannen.

Ja vi får väl se hur allt blir!

Status X: Jag tycker verkligen om honom så otroligt mycket och det känns bra och bekvämt, vi pratar om allt och har daglig kontakt. Ändå störs jag lite av att jag kanske funderar lite för mycket och lite för långt fram, vilket vi också har diskuterat men kommit fram till att vi tar det som det kommer. Jag är fortfarande totalförvirrad för att vara med X är som att kliva in i Narnia, jag vill inte gå därifrån!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar