tisdag 11 december 2012

Första dagen utan sonen!

Det var lite skumt att säga hejdå till sonen där han satt i sin bilstol, mannen verkar osäker och hade mailat mig under dagen om att han är rädd för att vara ensam och att han saknade mig och sonen. Jag svarade aldrig på det utan lät det vara för det känns som att han behöver upptäcka hur det är att vara ensamstående och att göra allt själv, även förstå vad jag menade när jag sa att jag ville ha hjälp och uppmärksamhet.

Nu kommer jag att få se sonen igen på torsdag då mannen ska på julbord med sitt jobb, det kommer dock att krävas några veckor innan saker och ting sjunker in i huvudet på mannen. Jag i min tur hann med att..
  • Skura badrummet
  • Göra rent kattlådan
  • Dammsuga
  • Möblera om i sovrummet
  • städa upp i köket
  • plocka i och ur diskmaskinen
  • Plocka i ordning på sonens kläder och fixa hans garderob
Imorgon kommer det en byrå som ska stå i hans rum och så ska jag försöka hitta lite lådor och annat till hans böcker och leksaker, kanske hinner jag få någorlunda ordning tills han kommer på torsdag eller åtminstånde till nästa vecka.

I övrigt flyter saker och ting på, jag störs inte av att vara ensam utan det är ganska skönt. Jag har inte träffat X men det kommer jag att göra imorgon då han ska hjälpa mig med att bära upp soffan, vi ska även gymma och handla julklappar. Måste komma ihåg att köpa en julgransfot oxå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar