måndag 5 november 2012

Att skjuta upp sina beslut!

Nu det senaste har det känts som att mannen försöker skjuta upp flytten, han bemödar sig inte med att ta reda på om han fått lägenheten eller om när han kan flytta in. Jag kan i min tur inte göra någonting alls fören vi har ett flyttdatum så han uppehåller mig oxå.

Det som ska göras är:
  • Boka tid för värdering av lägenheten
  • Boka tid med banken för att reda upp lån och lägga om allt för min skull
  • Dela upp sakerna hemma, vem tar vad
  • Fixa flyttlådor och packa
  • Röja på vinden och i källarförrådet
  • Börja se över vad jag behöver köpa hem
  • Prata med dagis om hur situationen ser ut
Mannen i sin tur ska:
  • Ringa för att kolla om lägenheten är hans
  • Skriva papper på den nya lägenheten
  • Skriva över lägenheten till på mig
  • Fixa adressändring
  • Skriva över bredband och el på mig
  • Göra lista på vad han vill ha för saker
  • Se över vad han behöver köpa till sin lägenhet
  • Fixa möbler, kläder och annat till sonen
  • Börja röja bland sina saker
  • Packa
  • Tapetsera lägenheten
  • Prata med dagis
 Visst är det mycket som ska göras och nu börjar jag känna mig lite stressad och orolig över att han inte vill flytta längre, att han skjuter på det och säger inget om det utan kanske hoppas på att jag ska ändra mig.
Igår sa han att han älskade mig, dem orden har vi inte sagt till varandra på flera veckor och visst älskar jag honom. Kanske bara inte på samma sätt längre!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar