fredag 21 oktober 2016

Steg 33

Sen juni har det bara rullat på, tiden har gått så fort och snart börjar jag jobba igen. Sen en månad tillbaka har jag haft sonen hos mig på heltid, en ny anmälan på x-mannen kom in och denna gången var det ambulanspersonalen som anmält. Socialen bestämde sig efter första mötet att göra en utredning och där är vi nu.....

Set visade sig att x-mannens flickvän knarkar, x-mannen har problem med alkoholen och tar antidepressiva mediciner. X-mannen anser inte att han har gjort något fel utan förväntar sig att han ska ha sonen som vanligt sen så fort han får ordning på boendesituationen, för tillfället bor han hos kompisar medan x-flickvännen håller deras lägenhet som gisslan.

En del möten med socialen har det blivit och dom har pratat med sonen och det som väntar nu är varsitt enskilda samtal innan vi ska ha ett gemensamt möte sär socialen lägger fram sitt förslag. För ett förslag är det och vi behöver inte acceptera det alls, jag tycker att detta är oroväckande.
Att x-mannen inte ser sin del i detta, att hans omdöme är lika med en påse skit och borde inte få ha ansvar för ett barn när han inte ens kan ta ansvar för sig själv. Han säger själv att när det blir lite jobbigt så har han svårt att se vart gränser går gällande alkoholintaget.

Så nu går jag bara och väntar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar